Тестування дисків
Випробування (краш тести) проводяться згідно правил R 124 (UN/ECE) - уніфікованих приписів, щодо офіційного затвердження коліс для автомобілів (транспортних засобів) та їхніх причепів ООН. Тести литих дисків проводяться на спеціальному обладнанні в лабораторії з міжнародною сертифікацією, що належить компанії-виробнику Acacia srl. у р. Еболі, Італія. Важливо знати: дана лабораторія щорічно проходить спеціальну сертифікацію міжнародними організаціями (стосується всіх інструментів, а також обладнання для тестів).
Етапи процесу тестування дисків:
Тест литих дисків на удар
Згідно з директивою R124 ООН (Організації Об'єднаних Націй), цим випробуванням перевіряється: міцність колісного диска на розлом на закраїнах та інших точках (критичні) при ударі цього колеса об перешкоду. Маса падаючого на колесо вантажу, розраховується так: максимальне робоче навантаження * 0,6 + 180 кг (Maxload x 0,6 + 180 kg). На один диск доводиться два удари: на спицю, а також на обід під найбільш критичним кутом - 13°.
Тест литих дисків крученням
Використовується 2 зразка колісних дисків. Суть випробування: імітація кочення диска з шиною (колеса) по дорожньому покриттю. Процес обертання колеса реалізується на барабані із зовнішнім діаметром (мінімальним) 1,7 м. Тривалість випробування - доба (24 години). При тестуванні не допускаються технічні тріщини, послаблення крутного моменту затягування.
Тест матеріалів диска
Перевірка хімічних, а також фізичних властивостей матеріалу (заготовки для дисків) під мікроскопом на відповідність стандартам. В рамках даного тесту проводяться: хімічний аналіз – перевірку проходять механічні характеристики матеріалу такі як, процентне подовження після розлому, міцність на розтяг і т. д.; перевірка механічних характеристик зразків, взятих із зони кріплення колісного диска з ободом, а також зони кріплення самого колеса до ступиці; аналіз металургійних дефектів, а також структури вихідного матеріалу. Структура під мікроскопом (ідеальна); аналіз структури і металургійних дефектів випробувальних зразків (відібрані із зони кріплення литого диска з ободом або з зони поломки (якщо є), а також зони кріплення до ступиці диска).
Тест литих дисків на вигин при крученні.
Даний тест проходять 4 диска: 2 – із застосуванням 50% макс. бічної сили та 2 – 75%. Суть випробування: Імітація поперечних сил, які безпосередньо впливають на диск при русі авто по кривій. Обод колеса встановлюється на стенд для випробувань в зоні його кріплення до ступиці. Диск закріплюється внутрішньою бортовою закраїною обода двома напівкруглими скобами. Як аналог оригіналу диски під брендом WSP Italy проходять випробування за допомогою обладнання, яке зроблено згідно всім вимогам виробника автомобіля, саме тому болти, кріпильні гайки, затягуються з зазначеним виробником авто крутним моментом, і повторно затягуються після 10 000 циклів.
Тест литих дисків на корозійну стійкість
Суть випробування: проводиться в спеціальній ванні в сольовому тумані згідно стандарту ISO 9227. Тривалість - 384 години. Диски поміщають у ванну (установку для тестів) для проходження тесту у вертикальному положенні. В даній установці на диски впливають різні реагенти (найчастіше присутні при експлуатації диска). У даному тестуванні оцінюється те, як різні компоненти впливають на ступінь корозії дисків. Випробування вважається пройденим, якщо після 384 годин корозія ніяк не вплинула на функціональні властивості диска, елементи кріплення, посадкову полку обода.
Підсумок: доведено і факт – диски WSP Italy, одні з найбільш надійних дисків свого сегмента.